Patrimonio natural

El Patrimonio natural tá constituido por as reservas de la biosfera, os monumentos naturales, as reservas e parques nacionales, e os santuarios da naturaleza.

EL XEFE BRANCO QUERE COMPRAR AS TERRAS DOS INDIOS SUWAMISH

En 1855 el xefe indio Seatle, da tribu dos Suwamish, enviou úa carta al Presidente dos EEUU (naquel momento, Franklin Pierce), tras el intento de mercarlles as súas terras. Estos son extractos dese escrito, considerado un dos máis fermosos cantos á naturaleza:

Cómo podeis comprar ou vender el celo, a calor da terra? A terra non pertenece al home, sino que el home pertenece á terra. El home non texe a rede da vida: é sólo úa freba della. Todo lo que lle faga á rede feirallo a sí mismo. Lo que lle sucede á terra sucederalle aos fillos da terra. Todas as cousas tán relacionadas, como a sangre que une a úa familia. Non entendemos porqué se exterminan os búfalos, se doman os cabalos salvaxes, se saturan os rincois secretos dos bosques coel alento de tantos homes e se atiborra el paisaxe das exuberantes colinas con cables parlantes. Unde tá el matorral? Destruido. Unde tá el águila? Desapareceu. Termina a vida e empeza a supervivencia…”

Deberíamos pensar na diferencia que hai entre vivir e sobrevivir.

Deberíamos transmitir el respeto e cuidado del xefe indio hacia a súa terra, as súas pradeiras, os sous ríos… a todas as persoas del noso Planeta.

Deberíamos protexer a Terra porque é a única que temos e non é nosa, senón dos nosos fillos, e dos fillos dos nosos fillos, e dos fillos dos fillos destos…

Desde Axuntar e os sous Estatutos defendemos el noso Patrimonio natural e queremos un Eo-Navia cun desenvolvemento económico sostible, denunciando os abusos, os expolios e a visión colonizadora e extractiva del territorio. E queremos animar a AXUNTAR esforzos que fagan posible este desexo.

En enero de 2021 el Parlamento francés aprobó su esperada Ley del patrimonio sensorial ruralDesde ahora, el canto del gallo o el olor del ganado tienen un valor propio reconocido, lo cual representa un avance en conciencia ambiental, democrática y científica que está lejos del bucolismo al que suelen reducirse estas cosas. Los senadores franceses venían observando que los alcaldes rurales se enfrentaban con cada vez más frecuencia a conflictos vecinales entre la población local y foránea. La gota que colmó el vaso fue el litigio mediático del gallo Maurice, en la Isla de Oleron, que unos vecinos procedentes de la ciudad denunciaron en 2017 por cantar demasiado temprano.

Deberíamos proteger, como Francia, el patrimonio sensorial rural.

«Durante las vacaciones que yo tenía en mi infancia, cuando volvía a mi Poza de la Sal, yo cosechaba multitud de sensaciones, las metía en mi cabeza con verdadera hambre, porque yo quería luego durante todo el invierno rígido, disciplinado, del internado, tener imágenes para que cuando estaba sentado en mi pequeño pupitre y el fraile hablaba de no sé qué cosas seguramente muy interesantes, pudiese pensar en mis pájaros, en mis llanuras soleadas… En mi libertad. En mi vida de niño prehistórico, que creo que ha debido de ser la época más feliz para los niños».
Félix Rodríguez de la Fuente
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