A nosa biblioteca xa ten nome!

El día 5 de marzo rematou a votación entre os socios e socias de Axuntar pra poñer nome á nosa biblioteca, que sigue medrando e medrando… E el nome escollido -entre cuatro propostos- foi el de…

BIBLIOTECA POPULAR DEL EO-NAVIA “MANOLO MARINERO”

Autocaricatura

Quen foi Manolo Marinero?

Manuel Jesús Marinero Bermúdez (Dueñas, Palencia, 1906-Castropol, Asturias, 1933), era fillo de Manuel Marinero Marinero (que exerceu como notario en Castropol) e de Ángeles Bermúdez Cela.

Conocido nel sou entorno como Manolo Marinero, colaborou mui asiduamente nel periódico El Aldeano, impulsando con entusiasmo a Biblioteca Popular Circulante de Castropol nas súas facetas de escritor, conferenciante e artista plástico.

Condo Federico García Lorca visitou Castropol en 1931, aconselloulo sobre cómo rematar os títeres del guiñol que taban fendo prá BPCC.

Xunto con un irmao sou, escribiu varias pezas teatrales que foron representadas por el grupo de teatro da Biblioteca.

Estudiou Filosofía en Madrid.

Moríu aos 28 anos, sin que lle dera tempo a ocupar a praza de profesor de instituto que acababa de sacar. Ta enterrado en Castropol, onde se conserva a casa da súa familia.

Manolo Marinero -situado nel medio- nel parque de Castropol, con 19 anos.

Hai que recordar que a Biblioteca Popular Circulante de Castropol, creada en 1922, foi a iniciativa cultural colectiva máis potente e vanguardista que se desenvolveu na comarca del Eo-Navia, conseguindo mui importantes logros nel sou ambicioso obxectivo de achegar a cultura a toda a población. El mérito é inda máis grande tendo en conta que chocaron coa desconfianza, condo non a aberta oposición, de sectores sociales retrógrados que consideraban peligrosas as súas actividades. Estas incluían non sólo el fomento da lectura, senón tamén conferencias, representaciois teatrales, audiciois musicales, etc.

Con motivo da celebración del I Centenario da BPCC publicouse un libro conmemorativo que recolle a súa historia asta os nosos días. De él entresacamos as seguintes valoraciois del labor que levaron a cabo os artífices del proxecto, resaltando el feito de que se adelantaron al sou tempo á hora de implantar nel ámbito rural un modelo cultural innovador.

Considerada por el Patronato de las Misiones Pedagógicas -creado al instaurarse en 1931 la 2ª República – como “ la tentativa más avanzada del modelo cultural que el Patronato quería implantar en la España rural”, (…) el PMP apoyó decididamente a la BPCC. Muchos investigadores han reconocido que la Biblioteca Popular Circulante de Castropol es un precedente a nivel comarcal de las Misiones Pedagógicas. Así, Ramón Salaberría afirma:

La Biblioteca Popular Circulante de Castropol, por la variedad de sus acciones (teatro popular, centro de folclore local y regional, conferencias, publicación de boletines) se ha considerado un precedente de Misiones Pedagógicas. Juan Vicens, que la visitó, la consideró como ‘la más moderna de las bibliotecas populares, merece ser conocida en todos los lugares, porque constituye un ejemplo’”. Ángel Mato hace el mismo tipo de comentario: “En conjunto, la variedad e intensidad de sus actuaciones hacen de la BPCC un claro precedente de las Misiones Pedagógicas, que diez años después se extendieron por todo el país”

(V. Javier García Herrero, en El libro y el pueblo. Un siglo de la BPC de Castropol (1922-2022).

Carteles realizados por Manolo Marinero, colocados na entrada da Biblioteca Popular Circulante Menéndez Pelayo de Castropol.

Oxalá que a Biblioteca Popular del Eo-Navia “Manolo Marinero” chegue tamén a ser algún día un referente pral Eo-Navia!

Comparte

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *